Predaj na online bazároch – tipy a triky

Share Article

O mojich začiatkoch s online bazármi som vám už písala v predchádzajúcom článku. Tam som zhrnula aj moje skúsenosti s rôznymi platformami, ako napr. Bazoš, Facebook Marketplace alebo Modrý Koník.

V tomto článku sa ale dostaneme k ešte praktickejším radám a prezradím vám môj vycibrený systém bazárového predaja.

TRIEDENIE
Skúšala som mať všetko pokope. Neskôr som vytriedila podľa ceny, za akú by som bola ochotná dané veci predať, ale najviac sa mi osvedčilo triediť podľa typu. V prípade, že ste mamička a potrebujete sa zbaviť oblečenia po deťoch, môžete ešte vyskúšať triediť oblečenie podľa veľkostí alebo podľa vekovej kategórie. Ja používam nasledujúce kategórie:

  • nohavice,
  • sukne,
  • šaty,
  • pulóvre,
  • topy s dlhými rukávmi,
  • topy s 3/4 rukávmi,
  • topy s krátkymi rukávmi,
  • topy bez rukávov,
  • kabáty a saká,
  • topánky,
  • doplnky (čiapky, šály, šatky, opasky, kabelky)
  • bižutéria (náhrdelníky, náramky, prstene, náušnice),
  • iné (knihy, elektro, dekorácie, kozmetika, atď.)

FOTENIE
Úlohu si zjednoduším tým, že si vytvorím menšie kôpky počas triedenia. Môžem ich ľahko rozdeliť aj na viac dní, podľa toho, koľko mám času. Ale poďme na vec: Na fotkách záleží, to už všetci vieme. Tovar na predaj by sa mal fotiť pri dennom svetle, buď zavesený alebo vyrovnaný na hladkom povrchu. Znie to jednoducho, kým nemáte desiatky kusov oblečenia, ktoré potrebujete zdokumentovať. Naposledy som na jednu šupu nafotila okolo 180 položiek, a nebyť môjho systému asi by som sa na to celé vykašľala po 20. kuse.  Mne osobne viac vyhovuje fotenie zavesených šiat kvôli ľahšej manipulácii.

Moje hlavné zásady pri fotení:

  • Vyberám vhodný vešiak: klasický alebo so štipcami na sukne a nohavice.
  • Spravím minimálne 2 fotky – z predu a zo zadu,
  • Značka, veľkosť, zloženie materiálu – odfotené vysačky vám slúžia ako ťahák pri nahrávaní, keď potrebujete zadávať značku a veľkosť. Fotka o zložení materiálu vám ušetrí zbytočné vypisovanie.
  • Detaily – nech zákazník vidí presne, čo je tam za motív, alebo za nápis. Ja som na takéto drobnosti extrémne citlivá pri kúpe oblečenia.
  • Bižutériu, opasky a kabelky fotím aj s priloženým krajčírskym metrom, aby mali záujemcovia predstavu o veľkosti.
  • Znaky nosenia – Ak má váš tovar nejaké vady alebo znaky nosenia vždy to radšej odfoťte, ideálne aj s nejakým ďalším predmetom na prirovnanie. Predávala som tričko, na ktorom sa spravili očká a už sa mi to nechcelo opravovať. Pri fotení k dierkám som položila 1 eurovú mincu, aby zákazníčka mala presnú predstavu, o čo sa jedná. Tieto vady som opísala aj v popise produktu.
  • Oblečenie na postave fotím iba na požiadavku a hlavu z fotky vždy odstrihnem.

DIY statív – na telefóne nastavíme buď ovládanie hlasom alebo fotenie bočnými tlačidlami. Do dózičky položíme telefón a zvyšný priestor vyplníme so zatvoreným pohárom plným vody (kvôli rovnováhe). Výšku nášho statívu nastavíme pomocou hrubých knižiek, ktoré na seba ukladáme, kým nedosiahneme optimálnu výšku. 🙂


DIY štender– na zavesenie vešiaka s oblečením môžete využívať aj klince v stenách, jednofarebné dvere alebo aj samostatne stojace vešiaky. Hlavné je, aby ste mali jednofarebné pozadie a ideálne denné svetlo. Jednofarebné pozadie môžete vytvoriť aj s prevesením plachty cez dvere alebo skriňu. S tým, že veľa fotím, som radšej zainvestovala do štendra. Pomáha mi pri fotení oblečenia a tiež ho využívam na rôznych akciách, ako Burzoblšák alebo Bloger Bazar.

NAHRÁVANIE INZERÁTOV
Ak sa pustíte do fotenia až po vytriedení, pôjde vám rýchlejšie aj samotné nahrávanie jednotlivých položiek, lebo si rýchlo zapamätáte kam treba kliknúť a nemusíte si v hlave stále prepínať. Pri samotnom vyplnení políčok sa venujem iba povinným políčkam a riadim sa nasledujúcimi zásadami::

  • Značku uvádzam aj v názve inzerátu.
  • Do popisu uvádzam prípadné poškodenia, ktoré som na fotkách aj zdokumentovala.
  • Ak sa jedná o drahšiu položku uvádzam pôvodnú cenu aj s linkom na web predajcu.
  • Presné rozmery v cm – pri nahrávaní sa s tým netrápim. Samozrejme, ak si ich záujemca vyžiadá tovar rada premeriam.  Ak rozmery nevyhovujú, údaje skopírujem do popisu. Veď ak som si už raz dala tú námahu, nech sa mi informácia nestratí.

Dohadovanie s kupujúcimi
Vyplnenie vašich vlastných obchodných podmienok vrelo odporúčam. Môžete tam zazdieľať váš priebeh obchodovania a doplniť ho ďaľšími informáciami, ktoré uznáte za vhodné. Odporúčam vám si prečítať niektoré obchodné podmienky iných predávajúcich a napísať si vlastné. Ale ak sa vám nechce, dávam vám nižšie na ukážku svoje:

Milé mamičky, vítajte v mojom bazáriku! 🙂
Vecičky sú síce nosené ale len pár krát a sú v super stave.
Poštovné účtujem plus k cene a je podľa taríf Pošty. Zvykla som posielaťdoporučene, mám doklad o odoslaní a ak by sa náhodou zásielka zapatrošila vždy si ju vieme skontrolovať. Za balíčky obyčajnou poštou (čiže nie doporučene) neručím. Ak chcete poslať obyčajne je to na vás, ak sa balik stratí ja za to nemôžem. Preto je lepšie poslať doporučene.
Platba za tovar prebehne dopredu, na číslo účtu, ktoré vám zašlem v správe. Som ochotná tovar rezervovať, aj s platbou počkať ale treba komunikovať.
!!! Dôležité: o výmenu tovaru nemám záujem !!!
Zatiaľ Vám ďakujem a nezabudnite, že ste úžasná 🙂

Čo sa týka komunikácie s kupujúcimi priznám sa, že som lenivá a hľadám automatizáciu kde sa len dá. Takto som prišla aj na to, že odpovede na otázky od kupujúcich môžem v telefóne uložiť a vždy si ich len prispôsobiť podľa potreby bez zbytočného vypisovania. Robí sa to nasledovne:

Aby som vám ešte viac uľahčila úlohu, nižšie nájdete všetky moje uložené správy.

  • Uložená správa s detailami platby – záujemca si hneď vypýta údaje k platbe, alebo až po zaslaní rozmerov? Nech si vyberie akokoľvek, odpoveď máte pripravenú. Samozrejme do tejto šablóny ešte musíte doplniť svoje vlastné údaje pred finálnym uložením.

Super😊 poprosím 0.00 eur (cena + obyčajne poštovné) alebo 0.00 eur (cena + doporučene) na IBAN SK08 XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX.
Akonáhle mi prídu peniažky balík hneď pošlem. Ak vám to tak vyhovuje pošlite mi prosím medzičasom adresu.
Ďakujem 😊

  • Info o odoslaní – aj vás poteší email od eshopu, v ktorom vás informujú o expedícii tovaru? Tak prečo by ste túto radosť nedopriali svojím vlastným zákazníkom?

Akurát som odniesla balík na poštu 😊

  • Overenie doručenia – ak od kupujúcej nedostanem echo o doručení radšej im napíšem, či bolo všetko v poriadku pred tým, ako by som im dala hodnotenie.

Zdravím, balík už dorazil?

  • Hodnotenie – na hodnoteniach záleží, hlavne ak ste predávajúci. Keď mi zákazník potvrdí prevzatie tovaru poďakujem za nákup a kupujúcu ohodnotím. Je to dostatočne dobrá motivácia na to, aby ohodnotili aj oni vás.

Príjemná komunikácia a rýchly obchod 😊 kupujúcu odporúčam 💕

POŠTOVNÉ A BALENIE ZÁSIELKY

Všetky zásielky posielam pomocou Slovenskej Pošty. Cenu za poštovné prirátavam k cene tovaru a platí ho zákazník. Pri výpočte sa riadím podľa váhy objednávky, k čomu vždy pridám kúsok kvôli baliacemu materiálu. Vždy sa riadím podľa aktuálneho cenníka Slovenskej Pošty.

Baliaci materiál
Na malé objednávky (väčšinou bižutéria) využívam obyčajné obálky vo formáte A6. Tovar zabalím aj do recyklovanej bublinkovej fólie, aby sa mu počas prepravy nič nestalo.
Na balenie väčších objednávok zúžitkujem baliaci materiál z objednávok, ktoré boli doručené mne. Využívam vyhladený hnedý papier, ktorý firmy používajú ako výplň do krabíc, zrecyklujem plastové sáčky a aj krabice rôznych veľkostí.
Moja lenivosť ma donútila si vytlačiť moju adresu asi 50 krát, aby som ju nemusela stále vypisovať, ale iba capnúť na balík. 😀

ePodací hárok
Vďaka ePodaciemu hárku sa môžete rozlúčiť s ručným prepisovaním adries. Po registrácii v profile budete mať vlastnú adresu uloženú a pri podávaní novej zásielky už len vyplníte  údaje príjemcu. Pomocou čísla podacieho hárku môžete balík aj sledovať.

Ďalšie rady k administrácii:

  • Ak sa dá inzerát obnoviť na platforme, ktorú používate, využívajte túto možnosť a spravte to tak raz do týždňa.
  • Keď zákazník požiada o platobné údaje k danému tovaru, zmeňte inzerát na status “Pozastavený”.
  • Inzerát vymažte až keď zákazník potvrdí prevzatie tovaru a po ohodnotení zákazníka.

Ak máte aj vy nejaké overené tipy na predaj cez online bazáre, pošlite mi ich cez mail alebo Instagram.

Ak sa vám článok páčil, nezabudnite ho prezdieľať na vašich sociálnych sieťach. 😊

You might also like

Budgetovanie

Kam do kelu idú moje peniaze?

“A je to tu zas, pred týždňom som dostala výplatu, zaplatila som všetko a ostali mi iba centy na zvyšok mesiaca. Veď ja nezarábam zle

Jedlo

Cestoviny s lososom a pestom

Už som na svojom Instagrame spomínala, že som zástankyňou “meal prepu”, teda pripravovania jedla na týždeň dopredu. Pre mňa je ideálne, keď mám v rámci

#Mindey

@mindey